GMI group is één van de leidende ondernemingen in de wereld van Microsoft Cloud bedrijfsapplicaties. Met Koen Van de Vel en Ludo Van Baelen telt het bedrijf twee ondernemers die mee aan de wieg stonden van Navision Software, vandaag gekend als Microsoft Dynamics 365-ecosysteem van bedrijfsoplossingen. Een boeiend interview met beide bedrijfsleiders leidde tot dit artikel dat onlangs verscheen in het magazine STERCK…
Van bij de start in 2005 behoorde het steevast tot de strategische doelstellingen om een integere en betrouwbare intermediair te zijn tussen gericht gekozen technologiepartners en klanten in de KMO-markt. Waardecreatie met bedrijfssoftware is dan ook geen holle oneliner. Het resulteert in het aanbod van één geïntegreerd softwaresysteem, geënt op het GMI 4D Solution Concept en toepasbaar bij bedrijven over diverse sectoren heen.
Vierdimensionale bril
GMI mag zich preferred partner van Microsoft Dynamics in België noemen, gesterkt door een groot aantal gecertificeerde Microsoft-competenties.
“Wat we doen is geen klein bier. We gaan langs bij bedrijven, praten over hun core business en bespreken hun optimalisatienoden. Dat doen we met een belangrijke boodschap: ‘we gaan software implementeren die jullie in het geheel nog niet kennen, maar waarmee jullie wel een sterk terugverdieneffect gaan hebben.’ Als je dan het vertrouwen krijgt en je slaagt er telkens in om die belofte waar te maken, dan heb je schitterende projecten en tevreden klanten”, weet Ludo Van Baelen.
Internationale expertise
“Connected to our people”
“Ludo en ik namen vroeger veel zaken in eigen handen, waardoor de omzetcijfers tot 2014 eerder stabiel draaiden”, zegt Koen Van de Vel. “Op een gegeven moment beseften we echter dat we dingen uit handen moesten geven. En dat is een goede omschakeling gebleken.
“Onze software is goed en werkt. Het verschil maken we op vlak van dienstverlening en dus zijn onze mensen één van de belangrijkste pilaren binnen het bedrijf”, verduidelijkt Ludo Van Baelen. “Daarom besteden we veel middelen en aandacht aan het aantrekken, behouden en welbehagen van onze medewerkers. We investeren in de ontwikkeling van zowel hun technische als functiespecifieke- en gedragscompetenties. Op die manier kunnen zij met visie adviseren en klanten met toegevoegde waarde begeleiden bij de optimalisatie van hun bedrijf.”
De lokroep naar verandering
De term digitale transformatie ervaart GMI als een groot buzzword, dat voor ieder bedrijf een andere betekenis heeft. Desalniettemin is het een reëel fenomeen, met impact op de bedrijfsvoering.
“Maar hoe zet je de technologie het best in om dat doel te bereiken? Biedt digitale transformatie wel een toegevoegde waarde? En de hamvraag: is de klant wel klaar voor verandering? Door diepgaande gesprekken te voeren, kunnen we daar nadien praktisch advies over bieden. We geven inzichten in de te nemen stappen om technologie als groeiversneller en optimalisator in te zetten. Tot slot reiken we in het begeleidingstraject oplossingen aan om hen op weg te zetten.
0 reacties