Fokus e-Commerce (bijlage bij De Standaard) – 10/02/2020
Voor heel wat Vlaamse KMOās die hun business online willen brengen, voelt het water toch nog wat koud aan. Technisch, maar ook inhoudelijk lijkt de stap naar e-commerce vaak complex. Een integrale 4D-aanpak kan soelaas bieden.
We laten de specialisten Karel Leijssen en Tim Vanden Ecker van GMI group aan het woord.
Een webshop opzetten en klaar: zo makkelijk kan de overstap naar e-commerce klinken. De praktijk wijst anders uit, weet Karel Leijssen, businessconsultant ERP bij software- en servicebedrijf GMI.
āAls gerenommeerd Microsoft Dynamics Partner verzorgen we bij veel bedrijven het beheer en onderhoud van het ERP-systeem. Met GeCommerce bieden we diezelfde bedrijven nu de mogelijkheid om ook aan e-commerce te gaan doen.ā
Een webshop opstarten, betekent zoveel als een volledig nieuwe vestiging opendoen.
āNiet alleen moet je vitrine op orde zijn, ook functioneel, logistiek en qua marketing staat je onlinewinkel best perfect op punt.ā In het geheel van alle bedrijfsactiviteiten vallen er vier grote kwadranten te onderscheiden, legt Tim Vanden Ecker uit, e-commercespecialist bij GMI.
āEen ERP-systeem staat in voor een efficiĆ«ntere bedrijfsvoering, een CRM-pakket voor goede klantenrelaties, ECM zorgt voor een gestroomlijnde samenwerking en Business Intelligence geeft een helicopterview over alle processen heen.ā
Alleen als je alle vier kwadranten automatisch met elkaar laat communiceren, is een complete online-offline-integratie mogelijk, aldus GMI.
De oplossing ligt in een 4D-aanpak, met ERP als onderbouw.
In zoān concept wisselen alle verschillende onderdelen informatie met elkaar uit. Offertes, facturen, creditnotaās of openstaande saldoās in het ERP-pakket zijn bijgevolg ook te consulteren op de webshop.
āAls we Ć©Ć©n advies mogen geven: zoek een partner waarmee je al die aparte vraagstukken rond ERP, BI of CRM tot een geĆÆntegreerde oplossing kunt brengen. Niet alleen technisch, maar ook inhoudelijk.ā
e-Commerce kan perfect meegroeien met uw online verkoopambities.
Dan is er vandaag nog weinig reden voor koudwatervrees, klinkt het besluit. āJe e-commerce kan perfect meegroeien met je ambities. Je kunt eenvoudig starten ā betaalbaar en met een korte doorlooptijd ā om daarna stapsgewijs toe te werken naar een volledig functionele webshop.”
“Vlaamse KMO’s zijn altijd voorzichtig geweest wat e-commerce aangaat, maar het moment om online te gaan, is echt wel daar.ā
GeCommerce kent een zeer korte implementatietijd. “Op vier uurtjes kunnen we al een eerste voorstel doen, een proof of concept, aan onze klanten. De totale doorlooptijd van een traject is vervolgens slechts twintig werkdagen.” Leijssen adviseert bedrijven daarom niet langer meer te wachten:
āNu is het moment om ook online de business een boost te geven. Met GeCommerce kan dat op een betaalbare en laagdrempelige manier.ā
0 reacties