Breng alle teams op één lijn
… en krijg een 360°-zicht op al uw relaties
Goede relaties opbouwen met klanten en prospecten voor de lange termijn, dat is het doel van CRM.
Een goed CRM-systeem moet u dan ook in staat stellen om alle marketing-, verkoop- én serviceprocessen optimaal te beheren, en dat vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Krijg een totaal overzicht van uw professionele relaties met niet enkel CRM-data, maar ook vanuit het ERP-, boekhouding- of ander systeem. Deel deze informatie doorheen de organisatie voor een dichtere klantenbinding.
CRM helpt om marketingbudgetten beter te besteden. Bereik de juiste doelgroep met relevante informatie en gepersonaliseerde content. Genereer kwaliteitsvolle leads en maak verkoopkansen meetbaar door een betere opvolging.
Converteer verkoopkansen naar klanten en hou meteen de concurrentie in het oog. Met een beter inzicht in het marktpotentieel kan uw organisatie snel inspelen op veranderende situaties.
Standaardiseer succesvolle verkoopprocessen en zorg dat deze toegepast wordt bij alle verkoopkansen, ook in de dienst-na-verkoop.
CRM biedt uw medewerkers van de dienst-na-verkoop inzichten in uw relaties vanuit één systeem. Meldingen van klanten worden centraal geregistreerd en opgevolgd.
Ingebouwde dashboards geven onmiddelijk de huidige stand van zaken weer, zodat u de juiste beslissingen kan nemen. Ook Power BI kan ingezet worden om analytische rapportages op te stellen met data uit het ERP-syteem.
Werken in een vertrouwde omgeving zorgt voor efficiëntie en snelheid. Werk met CRM data in Outlook, Word en Excel.
Met de slimme CRM-toepassingen binnen het Microsoft Dynamics 365-platform (Customer Insights, Sales en Customer Service) beschikt iedereen over de juiste tools.
-
U360° op uw relaties
CRM zorgt voor een accuraat beeld van de status van de klant: lopende opportuniteiten, vragen of issues en de laatste interacties met uw organisatie. Met marketing automation brengt u ook de digitale touch points in kaart, om zo de volledige Customer Journey te ondersteunen.
-
Van leadkwalificatie tot closing
Binnen de CRM-toepassing zorgen we voor de inrichting van uw verkoopproces binnen de applicatie. Met onze Business Proces Flow is het mogelijk een salesproces op te delen in fases of mijlpalen. Bij elke fase of mijlpaal kunnen stappen bepaald worden die eerst in orde moeten zijn vooraleer naar een volgende fase wordt doorgegaan. Op deze manier wordt de verkoper begeleid in het verkoopproces en is er een rapportage van de pipeline mogelijk.
-
Key accounts beter opvolgen
Naast het genereren van nieuwe leads en opportuniteiten is het ook belangrijk om bestaande klanten goed op te volgen. Door middel van bezoekfrequenties wordt uw sales team geïnformeerd wanneer een bestaande klant opgevolgd moet worden. Nadat er een bezoek heeft plaatsgevonden, kan de verkoper d.m.v. een bezoekverslag de besproken punten of to-do’s gestructureerd samenvatten, zodat hier de juiste opvolging aan wordt gegeven.
-
Alle data geografisch gevisualiseerd
Via de GMI Maps-oplossing kan u alle CRM-data op een kaart visualiseren aan de hand van de geografische locatie. Denk hierbij aan uw volledig klantenbestand of klanten die u moet bezoeken in de volgende 30 dagen, maar ook lopende opportuniteiten en klachten. Verder is deze oplossing volledig parametriseerbaar om te voldoen aan de noden van uw organisatie.
Klaar om met een CRM-oplossing aan de slag te gaan?
Onze experten helpen u graag om dat vlekkeloos te laten verlopen!
Koen Bauwens
GMI group
Marketing
gepersonaliseerd en meetbaar
Met Dynamics 365 Customer Insights en Sales kunnen marketing en sales teams samen meer bereiken. Enerzijds zorgt marketing voor de instroom van nieuwe leads, maar anderzijds krijgen marketeers ook inzicht in de verdere opvolging door sales. Zo heeft iedereen een beter zicht op welke campagnes het meest rendement opleveren of opgeleverd hebben.
Binnen de CRM-oplossing kan het klanten- en prospectenbestand makkelijk gesegmenteerd worden op basis van alle beschikbare informatie. Deze segmentatie kan dan gebruikt worden om via gepersonaliseerde marketingcampagnes de juiste doelgroep te bereiken en zo nieuwe leads te genereren. In combinatie met marketing automation kan u heel snel aan de slag.
- Breng in kaart hoe u potentiële en bestaande klanten kan bereiken.
- Voeg specifieke kenmerken toe om contacten beter te segmenteren.
- Creëer marketinglijsten voor doelgerichte communicaties en campagnes.
- Altijd de meest up-to-date klantgegevens beschikbaar.
Verkoop
efficiënt en consequent
Met de CRM-oplossing kunnen verkopers beter focussen op de instroom van nieuwe leads en opportuniteiten focussen. Meer nog, ze kunnen ook bestaande klanten de juiste aandacht geven.
- Breng uw verkoopkansen en sales pipeline snel in kaart.
- Zorg voor proactieve opvolging van nieuwe opportuniteiten.
- Voeg relevante informatie en kennis toe aan slimme bezoekverslagen.
- Bouw marktkennis op en hou de concurrentie in de gaten.
Dienst-na-verkoop
klanten binden en behouden
Laat geen vraag of klacht onbehandeld dankzij het ticketmanagement binnen de CRM-omgeving. Klanten krijgen onmiddellijk een ticketnummer toegestuurd zodat ze weten dat hun vraag wordt opgevolgd.
Binnen uw organisatie is er een zicht op alle lopende tickets met hun actuele status en de eigenaar. Verder biedt het ticket een volledig overzicht van de interacties die hebben plaatsgevonden en die eventueel nog gepland staan. Zo krijgt uw klant gegarandeerd de juiste begeleiding en opvolging.
Het resultaat? Een grotere klantentevredenheid.
- Registreer klachten en maak er meteen opportuniteiten voor verbetering van.
- Hou alle communicatie rond een klacht gecentraliseerd bij.
-
Maak dynamische enquêtes op met Customer Voice
Met Dynamics 365 Customer Voice kan u feedback ontvangen van uw klanten. Maak eenvoudig dynamische enquêtes op en verstuur ze naar uw CRM-databank, bv. een tevredenheidsenquête na het afsluiten van een ticket in het CRM-systeem. Binnen CRM bekijkt u de individuele resultaten, maar ook op een geaggregeerd level krijgt u inzicht in bepaalde patronen waarop actie kan worden ondernomen. Zo verbetert de dienstverlening en verhoogt de klantentevredenheid!
-
Integreer marketing automation met Customer Insights
Voor grotere marketingafdelingen kan Customer Insights ingezet worden als marketing automation platform, volledig geïntegreerd met Dynamics 365 Sales. Zo ontdekt u wie geïnteresseerd is in uw aanbod. Om dat interesseniveau te kwantificeren, kan u dan de juiste actie ondernemen. Customer Insights omvat ook professionele email en campaign marketing tools, een web form builder, lead scoring dashboards en nog veel meer.
-
Koppel met MailChimp voor massamailings
Met Dynamics 365 kunt u marketinglijsten opstellen die dienen als doelgroep voor een communicatie of campagne. Deze kan u ook gebruiken in MailChimp om een mailingcampagne uit te voeren of zelfs rechtstreeks vanuit CRM te versturen. Het open- en klikgedrag van de contacten wordt gesynchroniseerd met CRM, zodat deze info kan getoond wordt op de contactkaart of kan gevisualiseerd worden in dashboards. Behalve een 360°-zicht op uw contact, kunnen ook de kliks (call-to-actions) een verkoopproces in gang zetten.
-
Intern en extern informatie delen met Dynamics Portals
Deel informatie met uw klanten, partners en medewerkers door middel van Dynamics Portals op basis van uw CRM-databank. Zo kan een klant de eigen gegevens wijzigen, offertes en facturen raadplegen, vragen of problemen registreren en opvolgen. Enerzijds wordt er dus informatie (en documenten) vanuit CRM gedeeld via het portaal, maar anderzijds komen er ook aanvragen rechtstreeks in CRM via het portaal, om daar verder verwerkt te worden.
-
Koppel alle interacties aan een project met de GMI Projectenmodule
De GMI Projectenmodule voor CRM laat toe om alle informatie omtrent een project te centraliseren. Zo kunnen alle interacties gekoppeld worden aan het project – zowel bepaalde activiteiten als het hele salestraject (verkoopkansen, offertes, ordes) en de dienst-na-verkooptickets. Het resultaat is een 360°-kijk op het volledige project.
-
Bekijk alle handelsinformatie van Companyweb in CRM
Alle handelsinformatie van Companyweb is rechtstreeks toegankelijk voor CRM-gebruikers. Dit is een uiterst eenvoudige manier om uw CRM-data aan te vullen. Door simpelweg een opzoeking te doen op naam of BTW-nummer, worden de NAW-gegevens overgenomen. Een individuele contactkaart in CRM toont u meteen de gezondheidsbarometer van uw klant, leverancier of zakenrelatie. Bovendien kan u doorklikken naar de rapportweergave die u naar de analyse van Companyweb brengt (jaarrekeningen, bestuurders, balans,..). Tot slot kan u door middel van alerts proactief verwittigd worden bij een nieuwe waarschuwing betreffende de klant.
-
Breng de concurrentie in kaart met de GMI Competitor Advanced-module
Met onze module Competitor Advanced brengt u de diensten of productafnames van uw concurrenten in kaart bij uw prospecten en klanten. Zo krijgt u inzicht in de potentiële markt en kan u van hieruit ook mogelijke marketingacties definiëren. Zowel op de bedrijfskaart ziet u een overzicht van de volumes bij de klant of prospect, alsook op overkoepelend niveau ziet u de globale trends en volumes.
-
Synchroniseer contactgegevens in via de GMI Event App
Met de GMI Event App verliest u geen contactgegevens meer op een beurs of evenement. De app zorgt ervoor dat contacten ter plaatse zelf hun gegevens kunnen achterlaten of dat deze na een gesprek door de verkoper kunnen ingegeven worden. De belangrijkste contactgegevens kunnen bijvoorbeeld samen met bepaalde interessegebieden worden ingevuld. Ze komen automatisch en real-time in het CRM-systeem terecht als leads of campaign responses om verder behandeld te worden. Zo hoeft u later geen gegevens meer manueel in te typen in CRM.
-
Maak dynamische enquêtes op met Customer Voice
Met Dynamics 365 Customer Voice kan u feedback ontvangen van uw klanten. Maak eenvoudig dynamische enquêtes op en verstuur ze naar uw CRM-databank, bv. een tevredenheidsenquête na het afsluiten van een ticket in het CRM-systeem. Binnen CRM bekijkt u de individuele resultaten, maar ook op een geaggregeerd level krijgt u inzicht in bepaalde patronen waarop actie kan worden ondernomen. Zo verbetert de dienstverlening en verhoogt de klantentevredenheid!
-
Integreer marketing automation met Customer Insights
Voor grotere marketingafdelingen kan Customer Insights ingezet worden als marketing automation platform, volledig geïntegreerd met Dynamics 365 Sales. Zo ontdekt u wie geïnteresseerd is in uw aanbod. Om dat interesseniveau te kwantificeren, kan u dan de juiste actie ondernemen. Customer Insights omvat ook professionele email en campaign marketing tools, een web form builder, lead scoring dashboards en nog veel meer.
-
Koppel met MailChimp voor massamailings
Met Dynamics 365 kunt u marketinglijsten opstellen die dienen als doelgroep voor een communicatie of campagne. Deze kan u ook gebruiken in MailChimp om een mailingcampagne uit te voeren of zelfs rechtstreeks vanuit CRM te versturen. Het open- en klikgedrag van de contacten wordt gesynchroniseerd met CRM, zodat deze info kan getoond wordt op de contactkaart of kan gevisualiseerd worden in dashboards. Behalve een 360°-zicht op uw contact, kunnen ook de kliks (call-to-actions) een verkoopproces in gang zetten.
-
Intern en extern informatie delen met Dynamics Portals
Met Dynamics 365 kunt u marketinglijsten opstellen die dienen als doelgroep voor een communicatie of campagne. Deze kan u ook gebruiken in MailChimp om een mailingcampagne uit te voeren of zelfs rechtstreeks vanuit CRM te versturen. Het open- en klikgedrag van de contacten wordt gesynchroniseerd met CRM, zodat deze info kan getoond wordt op de contactkaart of kan gevisualiseerd worden in dashboards. Behalve een 360°-zicht op uw contact, kunnen ook de kliks (call-to-actions) een verkoopproces in gang zetten.
-
Koppel alle interacties aan een project met de GMI Projectenmodule
De GMI Projectenmodule voor CRM laat toe om alle informatie omtrent een project te centraliseren. Zo kunnen alle interacties gekoppeld worden aan het project – zowel bepaalde activiteiten als het hele salestraject (verkoopkansen, offertes, ordes) en de dienst-na-verkooptickets. Het resultaat is een 360°-kijk op het volledige project.
-
Bekijk alle handelsinformatie van Companyweb in CRM
Alle handelsinformatie van Companyweb is rechtstreeks toegankelijk voor CRM-gebruikers. Dit is een uiterst eenvoudige manier om uw CRM-data aan te vullen. Door simpelweg een opzoeking te doen op naam of BTW-nummer, worden de NAW-gegevens overgenomen. Een individuele contactkaart in CRM toont u meteen de gezondheidsbarometer van uw klant, leverancier of zakenrelatie. Bovendien kan u doorklikken naar de rapportweergave die u naar de analyse van Companyweb brengt (jaarrekeningen, bestuurders, balans,..). Tot slot kan u door middel van alerts proactief verwittigd worden bij een nieuwe waarschuwing betreffende de klant.
-
Breng de concurrentie in kaart met de GMI Competitor Advanced-module
Met onze module Competitor Advanced brengt u de diensten of productafnames van uw concurrenten in kaart bij uw prospecten en klanten. Zo krijgt u inzicht in de potentiële markt en kan u van hieruit ook mogelijke marketingacties definiëren. Zowel op de bedrijfskaart ziet u een overzicht van de volumes bij de klant of prospect, alsook op overkoepelend niveau ziet u de globale trends en volumes.
-
Synchroniseer contactgegevens via de GMI Event App
Met de GMI Event App verliest u geen contactgegevens meer op een beurs of evenement. De app zorgt ervoor dat contacten ter plaatse zelf hun gegevens kunnen achterlaten of dat deze na een gesprek door de verkoper kunnen ingegeven worden. De belangrijkste contactgegevens kunnen bijvoorbeeld samen met bepaalde interessegebieden worden ingevuld. Ze komen automatisch en real-time in het CRM-systeem terecht als leads of campaign responses om verder behandeld te worden. Zo hoeft u later geen gegevens meer manueel in te typen in CRM.
Documenten delen rechtstreeks vanuit CRM?
Met Dynamics 365 Sales als CRM-toepassing kunnen verkopers hechte relaties met klanten opbouwen, acties uitvoeren op basis van inzichten en sneller deals sluiten. Ze gebruiken Dynamics 365 om accounts en contactpersonen bij te houden, hun verkopen van potentiële klant tot order op te volgen of hun bestaande klanten beter op te volgen, klachten op te vangen en af te handelen.
Maar gedurende deze communicatieprocessen worden er documenten opgemaakt die verband houden met een klant of prospect. Deze documenten worden best gecentraliseerd zodat ze snel en direct kunnen worden geraadpleegd wanneer nodig.
Om dit op een eenvoudige, maar efficiënte manier te laten verlopen heeft GMI een kant-en-klare oplossing uitgewerkt waarbij Microsoft SharePoint perfect gekoppeld wordt met Dynamics 365.
Deze gebruiksvriendelijke oplossing maakt het eenvoudiger om documenten te centraliseren. Zo beschikken jouw medewerkers altijd over documenten die specifiek betrekking hebben op klanten en prospecten. Meer nog, ook je externe relaties hebben toegang tot de documenten die je wenst te delen met hen.
Ontdek de mogelijkheden:
Empty
Hoe documenten opladen en delen?
Via de drag & drop-pagina heb je enkele handige mogelijkheden om documenten te beheren:
- Opladen van één of meerdere documenten (alsook mails en bijlagen)
- Creatie van een nieuw document op basis van een template
- Extern delen van één of meerdere documenten
- Zoeken naar documenten of filteren op type, documentsoort of gedeelde documenten
Hoe documenten gestructureerd beheren?
Ook garanderen wij een permanent gestructureerd documentbeheer dankzij deze extra functionaliteiten:
- Selecteer metadata via een overzicht van de termen of via autocomplete
- Deze selectie is van toepassing op alle bestanden die je wil opladen
- Automatische controle of alle velden correct zijn ingevuld
- Gestructureerde bestandsnamen op basis van metadata, onderwerp en originele bestandsnaam
- Geef aan of een document al dan niet zichtbaar mag zijn voor alle gebruikers (via een slot)
Snel starten met CRM?
Met onze CRM Sprint introduceer je op een laagdrempelige manier de kracht van Microsoft Dynamics 365 binnen jouw organisatie.
Jouw commerciële teams starten op enkele dagen tijd met de standaardfunctionaliteiten die ze nodig hebben.
Van verkoop, marketing tot service. Alles vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Wat is een CRM Sprint?
Snel
op korte tijd geïmplementeerd, zonder omslachtige analyse
Eenvoudig
Standaard
standaardfunctionaliteiten van Dynamics 365 Sales met additionele componenten die door GMI werden ontwikkeld
Waarom kiezen voor GMI?
- Eén bedrijf, één oplossing
Jij bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook digitale samenwerkingsplatformen (ECM), centraal documentbeheer (DMS), document handling en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die jij nodig hebt.
- Wij spreken jouw taal
Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken je taal en denken actief mee vanuit jouw specifieke problematiek!
- Je toekomst veilig gesteld
Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kies je voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.
- Onze mensen maken het verschil
95 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.
- Samen sterk met de ESC Groep
Sinds mei 2024 maakt GMI deel uit van de ESC Groep. Deze bestaat uit meerdere sterke spelers die samen dé uitdager willen zijn in de Europese IT-en business applicatiemarkt. Onze klanten kunnen rekenen op expertise in Microsoft-technologie zoals Dynamics 365 (ERP en CRM), Microsoft 365, Power BI, e-Business, Cyber Security, IT-beheer en AI (Copilot).