CRM voor ledenbeheer
Optimaliseer het beheer van leden en relaties
Als ledenorganisatie is het opvolgen van jouw leden en het opbouwen van duurzame relaties van cruciaal belang. Door deze administratieve processen te digitaliseren, kan je het ledenbeheer volledig automatiseren. Zo kan je focussen op wat echt belangrijk is, nl. een meerwaarde creëren voor jouw leden.
Specifiek voor ledenorganisaties hebben wij hiervoor een CRM-toepassing ontworpen.
Met deze oplossing – gebouwd op Dynamics 365 zet je de stap naar een gedigitaliseerd en uitgebalanceerd relatiebeheer.
Beschikbaar
op desktop, tablet of smartphone
Herkenbaar
in jouw vertrouwde Microsoft-omgeving
Geïntegreerd
Onmisbaar
een noodzaak voor elke ledenorganisatie!
Van anoniem tot enthousiast lid
Goede relaties opbouwen met leden en prospecten voor de lange termijn, dat is het doel van CRM.
Een goed CRM-systeem helpt je in de zoektocht naar en de onboarding van nieuwe leden en zorgt voor een goede opvolging van bestaande leden, en dat vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Ontdek hier de mogelijkheden:
Bekijk de mogelijkheden
Wij ondersteunen je met een CRM-oplossing gebouwd op Microsoft-technologie en volledig geënt op de noden van jouw ledenorganisatie.
Reeds van bij de start zal deze bijdragen aan je processen en uw medewerkers ontlasten in hun dagdagelijkse taken.
Klaar om met een CRM-oplossing aan de slag te gaan?
Onze experten helpen je graag om dat vlekkeloos te laten verlopen!
Koen Bauwens
Account Executive,
GMI group
Onboarding van nieuwe leden
Bij de verwelkoming van nieuwe leden komt heel wat kijken… In Dynamics 365 als CRM-toepassing kan je dit volledige proces digitaliseren en opvolgen. Zo kunnen mijlpalen bepaald worden om het volledige onboardingsproces te structureren.
Je hebt steeds een overzicht waar in het onboardingsproces een lid zich bevindt. Zo kan je een due dilligence-proces invoeren om te controleren of een lid aan de nodige voorwaarden voldoet en kan je ook datums bijhouden zodat je geen enkele deadline meer mist in dit proces.
Op deze manier voelt een lid zich meteen welkom bij jouw organisatie.
Opvolgen van jaarlijkse lidgelden en facturatie
Als ledenorganisatie kruipt er veel werk in het opvolgen van de jaarlijkse lidgelden. Via Dynamics 365 CRM kan dit proces gestroomlijnd en geautomatiseerd worden.
Zo kan er automatisch een nieuwe factuur verstuurd worden naar de leden om hun jaarlijkse bijdrage te betalen. Deze verkoopfacturen kunnen dan doorgestuurd worden naar uw financiële omgeving (bijvoorbeeld Dynamics 365 Business Central als ERP-systeem) voor de verdere opvolging.
Op deze manier hoef jij je niet meer bezig te houden met de administratieve noodzakelijkheden en kan je focussen op wat echt belangrijk is, namelijk de leden.
Portaal voor interactie met leden en informatiedeling
Als ledenorganisatie ga je vaak in interactie met uw leden en is informatiedeling met de leden van cruciaal belang.
Een portaal (of extranet) naar jouw leden toe is dan ook geen overbodige luxe in het digitale tijdperk. Op deze manier kan je in interactie gaan met jouw leden en hen de mogelijkheid bieden om zelf aanvragen in te dienen of zaken te beheren.
Verder kan je ook belangrijke informatie of documenten delen met jouw leden via dit portaal.
Documenten delen rechtstreeks vanuit CRM?
Met Dynamics 365 Sales als CRM-toepassing kunnen verkopers hechte relaties met klanten opbouwen, acties uitvoeren op basis van inzichten en sneller deals sluiten. Ze gebruiken Dynamics 365 om accounts en contactpersonen bij te houden, hun verkopen van potentiële klant tot order op te volgen of hun bestaande klanten beter op te volgen, klachten op te vangen en af te handelen.
Maar gedurende deze communicatieprocessen worden er documenten opgemaakt die verband houden met een klant of prospect. Deze documenten worden best gecentraliseerd zodat ze snel en direct kunnen worden geraadpleegd wanneer nodig.
Om dit op een eenvoudige, maar efficiënte manier te laten verlopen heeft GMI een kant-en-klare oplossing uitgewerkt waarbij Microsoft SharePoint perfect gekoppeld wordt met Dynamics 365.
Deze gebruiksvriendelijke oplossing maakt het eenvoudiger om documenten te centraliseren. Zo beschikken jouw medewerkers altijd over documenten die specifiek betrekking hebben op klanten en prospecten. Meer nog, ook je externe relaties hebben toegang tot de documenten die je wenst te delen met hen.
Ontdek de mogelijkheden:
Empty
Hoe documenten opladen en delen?
Via de drag & drop-pagina heb je enkele handige mogelijkheden om documenten te beheren:
- Opladen van één of meerdere documenten (alsook mails en bijlagen)
- Creatie van een nieuw document op basis van een template
- Extern delen van één of meerdere documenten
- Zoeken naar documenten of filteren op type, documentsoort of gedeelde documenten
Hoe documenten gestructureerd beheren?
Ook garanderen wij een permanent gestructureerd documentbeheer dankzij deze extra functionaliteiten:
- Selecteer metadata via een overzicht van de termen of via autocomplete
- Deze selectie is van toepassing op alle bestanden die je wil opladen
- Automatische controle of alle velden correct zijn ingevuld
- Gestructureerde bestandsnamen op basis van metadata, onderwerp en originele bestandsnaam
- Geef aan of een document al dan niet zichtbaar mag zijn voor alle gebruikers (via een slot)
Wat zeggen onze klanten?
Wij ondersteunen je met het uitbouwen van CRM-toepassing, specifiek voor ledenorganisaties.
Ook zij kozen voor GMI:
Snel starten met CRM?
Met onze CRM Sprint introduceer je op een laagdrempelige manier de kracht van Microsoft Dynamics 365 binnen jouw organisatie.
Jouw commerciële teams starten op enkele dagen tijd met de standaardfunctionaliteiten die ze nodig hebben.
Van verkoop, marketing tot service. Alles vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Wat is een CRM Sprint?
Snel
op korte tijd geïmplementeerd, zonder omslachtige analyse
Eenvoudig
Standaard
standaardfunctionaliteiten van Dynamics 365 Sales met additionele componenten die door GMI werden ontwikkeld
Check onze blog
Lees hier enkele recente nieuwsberichten of ga aan de slag met onze tips en tricks.
Ontdek onze bouwoplossingen op Digital Construction
GMI en Microsoft bouwen de brug naar de cloud op 27 april
Samen bruggen bouwen met Microsoft op ‘Bridge To The Cloud’
Volg een webinar
Herbekijk of volg een webinar over relevante topics:
Waarom kiezen voor een CRM-oplossing?
- Je gebruikt reeds Microsoft-toepassingen.
Wellicht is er binnen jouw organisatie een ongekende hoeveelheid aan informatie verspreid over Excel files, documenten en zelfs in de hoofden van de medewerkers! Is het dan niet tijd om ook deze informatie te structureren en beschikbaar maken voor de hele organisatie?
- Je overweegt om een CRM-oplossing te introduceren.
Schrikt de kostprijs of complexiteit van een implementatie je nog af? Of zie je op tegen de inspanning voor jouw medewerkers? Met een vlotte implementatie zal de gebruikersadoptie soepel verlopen en is het CRM-systeem eenvoudig te ondersteunen. Zo blijven ook de kosten tot een minimum beperkt.
- Je wil nu aan de slag met de standaardfunctionaliteiten van Dynamics 365 CRM.
Dankzij onze kennis en ervaring bij talrijke bedrijven hebben we de beste onderdelen gebundeld tot een kant-en-klare oplossing, waar ieder bedrijf snel én voordelig mee aan de slag kan.