CRM voor de bouw
Optimaliseer het beheer van klanten, relaties en projecten
Elk bouwproject start in de verkoopsfase. Voor een bouwbedrijf is een CRM-toepassing dan ook onmisbaar. Of je nu aannemer, onderaannemer of projectontwikkelaar bent. De opvolging van een aanvraag tot het closen van de deal, het bijhouden van relaties op een project of het opvolgen van klachten tijdens de 10-jarige aansprakelijkheid… Dit zijn allemaal zaken waar een goed CRM-systeem jou bij kan helpen.
Door onze jarenlange expertise in de bouw kan je vandaag meestappen in een CRM-oplossing die beantwoordt aan de noden van de moderne bouwonderneming.
Met deze oplossing – gebouwd op Dynamics 365 Sales zet je de stap naar een gedigitaliseerd en uitgebalanceerd relatiebeheer.
Beschikbaar
op desktop, tablet of smartphone
Herkenbaar
in jouw vertrouwde Microsoft-omgeving
Geïntegreerd
Onmisbaar
Voor marketing, verkoop én service
Goede relaties opbouwen met klanten en prospecten voor de lange termijn, dat is het doel van CRM.
Een goed CRM-systeem moet je dan ook in staat stellen om alle marketing-, verkoop- én serviceprocessen optimaal te beheren, en dat vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Ontdek hier de mogelijkheden:
Reeds van bij de start zal deze bijdragen aan je processen en de medewerkers van jouw bouwteam ontlasten in hun dagdagelijkse taken.
Klaar om met een CRM-oplossing aan de slag te gaan?
Onze experten helpen je graag om dat vlekkeloos te laten verlopen!
Koen Bauwens
Account Executive,
GMI group
Opvolging van aanvraag tot verkoop
In Dynamics 365 als CRM-toepassing kan je het volledig verkoopproces digitaliseren en opvolgen. Zo kunnen mijlpalen bepaald worden om een verkoopkans te structureren.
Je hebt steeds een overzicht van jouw deals en ziet meteen in welke fase deze zich bevinden. Door datums toe te voegen mis je geen enkele deadline meer en kan je de calculaties beter inplannen.
Verder krijg je een zicht in de evolutie van jouw sales pipeline.
Een beter beheer van je relaties
Breng alle relaties in kaart die verbonden zijn aan het bouwproject. Zo weet je meteen welke architect, bouwheer, studiebureau, onderaannemer, … betrokken zijn bij een bepaald project.
Je kan ook onderaannemers evalueren om de kwaliteit te verbeteren. Zo kan je een A,B,C,D-kwalificatie bijhouden bij jouw klanten om in drukke periodes prioriteiten te bepalen bij de calculaties.
En bijgevolg geef je een architect die veel werk genereert, een hogere prioriteit dan een klant waarbij je amper werken voor gerealiseerd hebt.
Volg klachten efficiënt op
Als bouwonderneming blijf je vaak voor ruime tijd aansprakelijk voor jouw realisaties. Hierbij is het belangrijk dat je een overzicht bewaart van alle klachten die optreden. Je kan de klacht aan een van jouw medewerkers toekennen zodat deze zeker niet verloren gaan.
Ook worden alle communicaties en interacties die te maken hebben met deze klacht, goed bijgehouden. Zo kan je alles nauwer opvolgen en werken naar een hoge klantentevredenheid.
Documenten delen rechtstreeks vanuit CRM?
Met Dynamics 365 Sales als CRM-toepassing kunnen verkopers hechte relaties met klanten opbouwen, acties uitvoeren op basis van inzichten en sneller deals sluiten. Ze gebruiken Dynamics 365 om accounts en contactpersonen bij te houden, hun verkopen van potentiële klant tot order op te volgen of hun bestaande klanten beter op te volgen, klachten op te vangen en af te handelen.
Maar gedurende deze communicatieprocessen worden er documenten opgemaakt die verband houden met een klant of prospect. Deze documenten worden best gecentraliseerd zodat ze snel en direct kunnen worden geraadpleegd wanneer nodig.
Om dit op een eenvoudige, maar efficiënte manier te laten verlopen heeft GMI een kant-en-klare oplossing uitgewerkt waarbij Microsoft SharePoint perfect gekoppeld wordt met Dynamics 365.
Deze gebruiksvriendelijke oplossing maakt het eenvoudiger om documenten te centraliseren. Zo beschikken jouw medewerkers altijd over documenten die specifiek betrekking hebben op klanten en prospecten. Meer nog, ook je externe relaties hebben toegang tot de documenten die je wenst te delen met hen.
Ontdek de mogelijkheden:
Empty
Hoe documenten opladen en delen?
Via de drag & drop-pagina heb je enkele handige mogelijkheden om documenten te beheren:
- Opladen van één of meerdere documenten (alsook mails en bijlagen)
- Creatie van een nieuw document op basis van een template
- Extern delen van één of meerdere documenten
- Zoeken naar documenten of filteren op type, documentsoort of gedeelde documenten
Hoe documenten gestructureerd beheren?
Ook garanderen wij een permanent gestructureerd documentbeheer dankzij deze extra functionaliteiten:
- Selecteer metadata via een overzicht van de termen of via autocomplete
- Deze selectie is van toepassing op alle bestanden die je wil opladen
- Automatische controle of alle velden correct zijn ingevuld
- Gestructureerde bestandsnamen op basis van metadata, onderwerp en originele bestandsnaam
- Geef aan of een document al dan niet zichtbaar mag zijn voor alle gebruikers (via een slot)
Wat zeggen onze klanten?
Wij ondersteunen je met het uitbouwen van CRM-toepassing specifiek voor de bouw.
Ook zij kozen voor GMI:
Ontdek al onze oplossingen voor de bouwsector
Snel starten met CRM?
Met onze CRM Sprint introduceer je op een laagdrempelige manier de kracht van Microsoft Dynamics 365 binnen jouw organisatie.
Jouw commerciële teams starten op enkele dagen tijd met de standaardfunctionaliteiten die ze nodig hebben.
Van verkoop, marketing tot service. Alles vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Wat is een CRM Sprint?
Snel
op korte tijd geïmplementeerd, zonder omslachtige analyse
Eenvoudig
Standaard
standaardfunctionaliteiten van Dynamics 365 Sales met additionele componenten die door GMI werden ontwikkeld
Ontdek onze bouwoplossingen op Digital Construction
Atrio kiest GMI als business partner voor een volwaardig digitaliseringsproject
Waarom kiezen voor een CRM-oplossing?
- Je gebruikt reeds Microsoft-toepassingen.
Wellicht is er binnen jouw organisatie een ongekende hoeveelheid aan informatie verspreid over Excel files, documenten en zelfs in de hoofden van de medewerkers! Is het dan niet tijd om ook deze informatie te structureren en beschikbaar maken voor de hele organisatie?
- Je overweegt om een CRM-oplossing te introduceren.
Schrikt de kostprijs of complexiteit van een implementatie je nog af? Of zie je op tegen de inspanning voor jouw medewerkers? Met een vlotte implementatie zal de gebruikersadoptie soepel verlopen en is het CRM-systeem eenvoudig te ondersteunen. Zo blijven ook de kosten tot een minimum beperkt.
- Je wil nu aan de slag met de standaardfunctionaliteiten van Dynamics 365 CRM.
Dankzij onze kennis en ervaring bij talrijke bedrijven hebben we de beste onderdelen gebundeld tot een kant-en-klare oplossing, waar ieder bedrijf snel én voordelig mee aan de slag kan.