CRM voor de bouw
Optimaliseer het beheer van klanten, relaties en projecten
Elk bouwproject start in de verkoopsfase. Voor een bouwbedrijf is een CRM-toepassing dan ook onmisbaar. Of u nu aannemer, onderaannemer of projectontwikkelaar bent. De opvolging van een aanvraag tot het closen van de deal, het bijhouden van relaties op een project of het opvolgen van klachten tijdens de 10-jarige aansprakelijkheid… Dit zijn allemaal zaken waar een goed CRM-systeem u bij kan helpen.
Door onze jarenlange expertise in de bouw kan u vandaag meestappen in een CRM-oplossing die beantwoordt aan de noden van de moderne bouwonderneming.
Met deze oplossing – gebouwd op Dynamics 365 Sales zet u de stap naar een gedigitaliseerd en uitgebalanceerd relatiebeheer.
Beschikbaar
op desktop, tablet of smartphone
Herkenbaar
Geïntegreerd
Onmisbaar
Voor marketing, verkoop én service
Goede relaties opbouwen met klanten en prospecten voor de lange termijn, dat is het doel van CRM.
Een goed CRM-systeem moet u dan ook in staat stellen om alle marketing-, verkoop- én serviceprocessen optimaal te beheren, en dat vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Ontdek hier de mogelijkheden:
Wij ondersteunen u met een CRM-oplossing gebouwd op Microsoft-technologie en volledig geënt op de noden van de bouwsector.
Reeds van bij de start zal deze bijdragen aan uw processen en de medewerkers van uw bouwteam ontlasten in hun dagdagelijkse taken.
Klaar om met een CRM-oplossing aan de slag te gaan?
Onze experten helpen u graag om dat vlekkeloos te laten verlopen!
Koen Bauwens
Account Executive,
GMI group
Opvolging van aanvraag tot verkoop
In Dynamics 365 als CRM-toepassing kunt u het volledig verkoopproces digitaliseren en opvolgen. Zo kunnen mijlpalen bepaald worden om een verkoopkans te structureren.
U heeft steeds een overzicht van uw deals en ziet meteen in welke fase deze zich bevinden. Door datums toe te voegen mist u geen enkele deadline meer en kunt u de calculaties beter inplannen.
Verder krijgt u een zicht in de evolutie van uw sales pipeline.
Een beter beheer van uw relaties
Breng alle relaties in kaart die verbonden zijn aan het bouwproject. Zo weet u meteen welke architect, bouwheer, studiebureau, onderaannemer, … betrokken zijn bij een bepaald project.
U kan ook onderaannemers evalueren om uw kwaliteit te verbeteren. Zo kan u een A,B,C,D-kwalificatie bijhouden bij uw klanten om in drukke periodes prioriteiten te bepalen bij de calculaties.
En bijgevolg geeft u een architect die veel werk genereert, een hogere prioriteit dan een klant waarbij u amper werken voor gerealiseerd heeft.
Volg klachten efficiënt op
Als bouwonderneming blijft u vaak voor ruime tijd aansprakelijk voor uw realisaties. Hierbij is het belangrijk dat u een overzicht bewaardt van alle klachten die optreden. U kunt de klacht aan een van uw medewerkers toekennen zodat deze zeker niet verloren gaan.
Ook worden alle communicaties en interacties die te maken hebben met deze klacht, goed bijgehouden. Zo kunt u alles nauwer opvolgen en werken naar een hoge klantentevredenheid.
Met Dynamics 365 Sales als CRM-toepassing kunnen verkopers hechte relaties met klanten opbouwen, acties uitvoeren op basis van inzichten en sneller deals sluiten. Ze gebruiken Dynamics 365 om accounts en contactpersonen bij te houden, hun verkopen van potentiële klant tot order op te volgen of hun bestaande klanten beter op te volgen, klachten op te vangen en af te handelen.
Maar gedurende deze communicatieprocessen worden er documenten opgemaakt die verband houden met een klant of prospect. Deze documenten worden best gecentraliseerd zodat ze snel en direct kunnen worden geraadpleegd wanneer nodig.
Om dit op een eenvoudige, maar efficiënte manier te laten verlopen heeft GMI een kant-en-klare oplossing uitgewerkt waarbij Microsoft SharePoint perfect gekoppeld wordt met Dynamics 365.
Deze gebruiksvriendelijke oplossing maakt het eenvoudiger om documenten te centraliseren. Zo beschikken uw medewerkers altijd over documenten die specifiek betrekking hebben op klanten en prospecten. Meer nog, ook uw externe relaties hebben toegang tot de documenten die u wenst te delen met hen.
Ontdek de mogelijkheden:
Empty
Hoe documenten opladen en delen?
Via de drag & drop-pagina heeft u enkele handige mogelijkheden om documenten te beheren:
- Opladen van één of meerdere documenten (alsook mails en bijlagen)
- Creatie van een nieuw document op basis van een template
- Extern delen van één of meerdere documenten
- Zoeken naar documenten of filteren op type, documentsoort of gedeelde documenten
Hoe documenten gestructureerd beheren?
Ook garanderen wij een permanent gestructureerd documentbeheer dankzij deze extra functionaliteiten:
- Selecteer metadata via een overzicht van de termen of via autocomplete
- Deze selectie is van toepassing op alle bestanden die u wilt opladen
- Automatische controle of alle velden correct zijn ingevuld
- Gestructureerde bestandsnamen op basis van metadata, onderwerp en originele bestandsnaam
- Geef aan of een document al dan niet zichtbaar mag zijn voor alle gebruikers (via een slot)
Wat zeggen onze klanten?
Wij ondersteunen u met het uitbouwen van CRM-toepassing specifiek de bouw.
Ook zij kozen voor GMI:
Ontdek al onze oplossingen voor de bouwsector
Snel starten met CRM?
Met onze CRM Sprint introduceert u op een laagdrempelige manier de kracht van Microsoft Dynamics 365 Sales binnen uw organisatie.
Uw commerciële teams starten op enkele dagen tijd met de standaardfunctionaliteiten die ze nodig hebben.
Van verkoop, marketing tot service. Alles vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Wat is een CRM Sprint?
Snel
op korte tijd geïmplementeerd, zonder omslachtige analyse
Eenvoudig
Standaard
standaardfunctionaliteiten van Dynamics 365 Sales met additionele componenten die door GMI werden ontwikkeld
Ontdek onze bouwoplossingen op Digital Construction
Atrio kiest GMI als business partner voor een volwaardig digitaliseringsproject
Waarom kiezen voor GMI?
- Eén bedrijf, één oplossing
U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij – naast ERP en CRM – ook documentbeheer (DMS), digitale samenwerkingsplatformen (ECM) en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.
- Wij spreken uw taal
Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek!
- Uw toekomst veilig gesteld
Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.
- Onze mensen maken het verschil
Ruim 100 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen… want zij maken nu eenmaal het verschil.