ibens
Bouwgroep gaat voluit voor een gedigitaliseerd
document- en klantenbeheer
Bouwgroep ibens, specialist in zorghuisvestiging, zet volop in op digitalisering. Naast de koppeling tussen BIM-modellen en het bestaande ERP-pakket wilde ibens ook haar klantenbeheer en documentopslag beter stroomlijnen.
Ze lieten zich hiervoor bijstaan door GMI group die standaard Microsoft-technologie met oplossingen op maat van de bouw combineerde. Zo werden Dynamics 365 Sales als CRM-toepassing en een samenwerkingsplatform op SharePoint en Teams succesvol ingezet.
Sector:
bouw
Profiel:
specialist in zorghuisvesting
Oplossing:
DMS-bouwoplossing van GMI in combinatie met
Microsoft 365
Microsoft SharePoint
Microsoft Teams
CRM-bouwoplossing van GMI in combinatie met
Microsoft Dynamics 365 Sales
In Nieuwkerken bij Sint-Niklaas is een grootschalige zorgsite in ontwikkeling. In opdracht van het Zorgpunt Waasland wordt onder meer een woonzorgcentrum, een dienstencentrum en huisvesting voor senioren gecombineerd met een nieuwe kinderopvang in een project met veel aandacht voor de open ruimte.
Het ontwikkelen van zo’n zorghuisvesting is een kolfje naar de hand van de bouwgroep Ibens.
Bekijk in deze aflevering van Z-Impact (op Kanaal Z) hoe GMI group alle businessbehoeftes heeft omgezet in een technische oplossing.
BIM reduceert faalkosten en tijdverlies
Ibens is een Antwerps bouwbedrijf met zestig jonge, enthousiaste ingenieurs. Gedelegeerd bestuurder Martin Geernaart steekt meteen van wal… “Wij verschillen ten opzichte van een reguliere bouwer door echt te focussen op wat de klant wil. Die wensen vertalen we in een virtueel model.”
“Uiteindelijk weten we daarin duidelijk, door de koppeling die we hebben met ons ERP-systeem, wat de consequenties kunnen zijn voor de klant in een wijziging in het ontwerp. Vervolgens, als we met het ontwerp aan de gang mogen gaan, gaan we in de uitvoering een tweede model opbouwen, wat specifiek de aansturing van de productie tot doel heeft. Door dat daarin verder uit te werken, kunnen we faalkosten ook duidelijk reduceren.”
Streven naar een betere centralisering van gegevens
Naast de koppeling tussen BIM-modellen en het ERP-pakket wil de groep ook op andere vlakken digitaliseren. IT-dienstenleverancier GMI group hielp hen daarbij.
Christopher Baute, digital innovator, vervolgt: “Ibens werkt al meer dan 10 jaar met BIM-modellen. En de filosofie daarachter is het centraliseren van gegevens, van data. Wij zijn op zoek gegaan naar een partij en GMI tegengekomen, waar we in hen een sparringpartner zagen die ons een verfrissende blik op dergelijke systemen gaf.”
Een digitale bouwoplossing die verder gaat
GMI heeft ruime ervaring in de bouwsector. Het combineerde voor Ibens standaard Microsoft-technologie met oplossingen op maat van de bouw.
Mathias Houtmeyers, account executive bij GMI sluit hierbij aan: “In de CRM-oplossing houden we eigenlijk het hele verkooptraject, de opvolging van het project en de nazorg, alsook alle stakeholders bij.”
“Daarnaast hebben we ook het standaard GMI-samenwerkingsplatform opgezet. Dit samenwerkingsplatform is gebouwd met Microsoft Sharepoint en Teams-technologie. Het is een platform dat geënt is op de bouwsector, wat wil zeggen dat Ibens direct een solide basis heeft om te kunnen starten.”
Behalve de introductie van CRM en SharePoint loopt het digitalisatieproces bij ibens nog veel verder, tot echt diep in de werf. Zo maken ze ook gebruik van Power-apps om snel en efficiënt foto’s te kunnen opladen vanop de werf.
Met vertrouwen naar de toekomst
Voor GMI was dit één van de eerste remote implementaties tijdens de coronapandemie. Ibens kon meteen de vruchten plukken van de nieuwe toepassingen en ziet in deze digitalisering een grote meerwaarde.
Martin besluit: “Wij zoeken altijd partners in de bouw. En die hebben wij gevonden voor digitalisering in GMI. Specifiek voor ons documentmanagementopslag en ons klantenbeheer hebben zij een bouwoplossing die ons echt verder heeft geholpen.
We zijn er van overtuigd dat dataverzameling, dat informatie die rondom de bouw gebeurt, dat we die beter moeten capteren en moeten inzetten voor toekomstige oplossingen die we willen aanbieden aan onze klanten en uiteindelijk aan de bewoners van onze huisvestingsoplossingen.
Lees ook
DYWIDAG
Sibomat
HYE
Deforche Construct
Waarom kiezen voor GMI?
- Eén bedrijf, één oplossing
Jij bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook digitale samenwerkingsplatformen (ECM), centraal documentbeheer (DMS), document handling en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die jij nodig hebt.
- Wij spreken jouw taal
Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken je taal en denken actief mee vanuit jouw specifieke problematiek!
- Je toekomst veilig gesteld
Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kies je voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.
- Onze mensen maken het verschil
95 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.
- Samen sterk met de ESC Groep
Sinds mei 2024 maakt GMI deel uit van de ESC Groep. Deze bestaat uit meerdere sterke spelers die samen dé uitdager willen zijn in de Europese IT-en business applicatiemarkt. Onze klanten kunnen rekenen op expertise in Microsoft-technologie zoals Dynamics 365 (ERP en CRM), Microsoft 365, Power BI, e-Business, Cyber Security, IT-beheer en AI (Copilot).