Beter anticiperen, plannen én opvolgen
Kan u uw klant op zijn wenken bedienen én tegelijk winstgevend blijven? Heeft u controle over uw planning, prestaties, materiaalverbruik en facturatie? Kunnen uw techniekers vlot communiceren met de binnendienst? Hebben zij makkelijk toegang tot alle informatie die ze nodig hebben?
Gservice is een kant-en-klaaroplossing voor installatiebedrijven, project- en servicegerichte organisaties die hun processen willen automatiseren.
Informatiegids!
Project- en servicebeheer in één systeem
Ontvang deze informatie gratis in uw brievenbus:
- een overzicht van concrete toepassingen
- drie inspirerende klantenverhalen
- de huidige digitale trends
GEÏNTEGREERDE SOFTWARE VOOR INSTALLATIETECHNIEK:
HVAC | SANITAIR | LOODGIETERIJ | PRODUCTIEINSTALLATIES | GROOTKEUKEN | ELEKTRONICA | DOMOTICA |
ALARMEN | BEWAKING | BEVEILIGING | DETECTIE | SERVICE EN ONDERHOUD | DIENST-NA-VERKOOP
Project- en servicebeheer in één systeem
Anticiperen, plannen en opvolgen: het zijn de drie voorwaarden om een efficiënte project- en serviceorganisatie uit te bouwen. Dat kan u alleen maar realiseren met een goed draaiend bedrijfssysteem.
Ontdek de voordelen van onze geïntegreerde totaaloplossing Gservice:
-
Centraliseer alle data in het ERP-systeem
Maak komaf met aparte tools en spreadsheets. Werk voortaan op een uniforme manier in Microsoft Dynamics 365 Business Central (of NAV).
-
Behoud de controle op de marge van uw projecten
Krijg een volledig zicht op de winst- of verliesmarge van uw projecten en serviceopdrachten. De financiële module in Gservice laat bovendien automatische voorraadwaardering toe!
-
}Automatiseer de tijdsregistratie
Uw team kan de tijdsregistratie rechtstreeks ingeven in het ERP-systeem, ook mobiel. De projectverantwoordelijke dient enkel nog de uren te valideren. Ook urenstaten worden ingelezen in het track & tracesysteem.
-
Verhoog de efficiëntie van uw dienstverlening
Gservice stroomlijnt de planning en opvolging van uw serviceopdrachten. Door een optimale budgetcontrole en een betrouwbare facturatie worden projecten vlotter opgeleverd.
-
Korte reactie- en oplostijdenEen vlot beheer van de service calls is cruciaal voor uw klanten. Met een mobiele oplossing beheert u de voorraad bij elk van uw service engineers tot en met de inkoop in het centrale magazijn.
-
fVisualiseer uw planningKrijg op elk ogenblik een duidelijk zicht op de planning van uw service engineers. Plan resources, materiaal, projecten en medewerkers in via een grafische planningstool, incl. Gantt Charts.
Wat zeggen onze klanten?
Wij ondersteunen u met het uitbouwen van onze kant-en-klaaroplossing
Gservice voor installatiebedrijven, project- en servicegerichte organisaties.
Ook zij kozen voor GMI:
Stroomlijn al uw activiteiten
Projecten
Van voor- tot nacalculatie
Hoe behoudt u het overzicht over al uw activiteiten, van initiële projectofferte tot de dienst-na-verkoop? Kunt u tijdens de implementatie van een project of de uitvoering van een interventie, de activiteiten van uw technische medewerkers van uur tot uur opvolgen? Heeft uw mobiel team wel vlot toegang tot de meest actuele informatie?
Voorcalculatie
Het welslagen van uw projectactiviteit begint reeds in de calculatiefase. Al dan niet op basis van de meetstaat die door de opdrachtgever wordt aangeleverd, moet u een scherpe prijs kunnen opmaken. Daarvoor moet u beschikken over de meest actuele prijzen bij uw leveranciers. Individuele items of resources moet u kunnen groeperen tot één samengesteld artikel, waarvoor u zelf één globale verkoopprijs bepaalt. Tenslotte moet uw prijsberekening of offerte voldoende verkoopmarge garanderen om uw rentabiliteit te vrijwaren.
Voorbereiding
Gaat de klant akkoord met de prijs en gaat hij verder met u in zee, dan wordt vanuit de calculatie automatisch een projectbudget aangemaakt. Voor de diensten in onderaanneming, kan u met Gservice meteen de nodige inkooporders plaatsen. In functie van de bestaande voorraad, kunnen ook voor materialen de nodige inkooporders geplaatst worden. Meteen zal u werk maken van het inplannen van uw resources via het digitaal planbord van Gservice, rekening houdend met de competenties van uw medewerkers.
Opvolging
Bij de projectuitvoering zullen uw medewerkers gepresteerde uren en materiaalverbruik nauwgezet op het project registreren. Ook het delen van informatie op verplaatsing is geen probleem meer: dankzij de Mobile Fieldservice van Gservice delen techniekers en backoffice steeds dezelfde up-to-date-informatie, zelfs wanneer er geen netwerk aanwezig is!
De backoffice kan de vordering van de activiteiten van projectmedewerkers op de voet volgen. De integratie tussen het planbord en maps zorgt er zelfs voor dat men de medewerkers op ieder ogenblik op een digitale kaart kan lokaliseren! Omdat prestaties en verbruik online geregistreerd worden, kunnen snel accurate vorderingsstaten opgesteld worden voor de klant.
Nacalculatie
U zal de klant steeds tijdig kunnen factureren op basis van periodieke schijven of vorderingsstaten, terwijl uw administratie in hetzelfde systeem de betalingen zal kunnen opvolgen.
Gservice voorziet verschillende rapporten die u verder op uw maat kan aanpassen. Na beëindiging van de werken kan u via uitgebreide statistieken nagaan of uw uw resources optimaal heeft ingezet en welke opbrengst uw project echt heeft gegenereerd. Gaat u in de toekomst ook onderhoud en service uitvoeren op dezelfde installatie? Dan neemt Gservice, als geïntegreerde toepassing, de volledige projectinformatie naadloos over in uw servicebeheer.
Services
Van aanvraag tot rapportage
Na de implementatie van uw project, komt de dienst-na-verkoop op de eerste plaats. Beschikt u over voldoende informatie om bij een interventie-aanvraag proactief op te treden? Heeft uw technieker bij een interventie alle nodige materialen en technische documenten bij? En hoe snel kan u op het einde van de rit factureren om uw cashflow te vrijwaren?
Aanvraag
Na afronding van uw project, is uw dienst-na-verkoop meteen perfect voorbereid op haar taak. Uw dispatching heeft bij een nieuwe service-aanvraag meteen alle informatie ter beschikking die tijdens de projectuitvoering over die installatie of klant werd geregistreerd.
Bij het creëren van een ticket, verliest u dus geen tijd met het opzoeken of opnieuw invoeren van informatie: u tovert meteen alles op het scherm, van de volledige installatiehistoriek tot en met het facturatieadres van uw klant!
Planning
Bij de serviceplanning heeft u met het digitaal planbord van Gservice meteen een overzicht welke resources beschikbaar zijn. U kan resources ook selecteren al naargelang hun specifieke competenties voor een specifieke opdracht. Het herplannen van een medewerker naar een nieuwe opdracht, verloopt met één enkele muisklik via het digitaal planbord.
Ook over de materiaalvoorbereiding hoeft u zich met Gservice geen zorgen te maken: u ziet meteen welke materialen in het centrale magazijn in voorraad zijn en plaatst automatisch de nodige inkooporders. Uw techniekers zullen ‘s morgens niet vertrekken zonder eerst alle nodige materialen voor hun interventies van die dag in te laden. U volgt de voorraadsituatie van uur tot uur op – niet alleen in het centrale magazijn, maar ook in de voertuigen van de techniekers.
Uitvoering
Ook de uitvoering van metingen en controles is standaard voorzien in Gservice. Het gebruik van gestandaardiseerde vragenlijsten en sjablonen, draagt bij tot de kwaliteit van uw dienstverlening. De backoffice volgt de status van iedere job van uur tot uur op om snel in te spelen op onverwachte situaties en aanvragen.
Dankzij de Mobile Fieldservice van Gservice delen techniekers en backoffice steeds dezelfde up-to-date-informatie. De technieker heeft toegang tot de volledige service- en installatiehistoriek bij de klant, terwijl de backoffice op ieder ogenblik weet waar de technieker zich bevindt en welke de status is van de interventie.
Supply Chain en logistiek
Goederen kan u automatisch inkopen in functie van de bestaande voorraad. U kan uiteraard projectgebonden gaan inkopen of voor meerdere projecten samen. U kiest zelf voor een rechtstreekse levering op de werf of laat goederen in het magazijn reserveren voor een specifiek project of interventie.
Door het gebruik van handscanners verlopen de activiteiten in het magazijn, van put-away tot picking, nog vlotter. De eenvoudige grafische interface van de handscanners kan eenvoudig aangepast worden aan de specifieke noden van de gebruiker. Het resultaat: minder papierwerk en minder fouten.
Is er geen netwerk beschikbaar? Ook dan blijft u met Gservice gewoon doorwerken: alle informatie wordt geactualiseerd van zodra er terug verbinding is met een netwerk.
Analyses en rapportage
Door met één geïntegreerd systeem als Gservice te werken, beschikt u steeds over alle informatie die u nodig heeft voor uw analyses en rapporteringen. U houdt de vinger aan de pols en kan meteen bijsturen waar nodig. U stelt zelf rapporten samen met meerdere dimensies, binnen Gservice of Excel. Zo weet u over alle klanten, projecten en interventies heen hoe efficiënt u uw resources inzet en wat u er aan het eind van de rit aan overhoudt!
Bekijk een webinar!
Gservice voor installatietechniek
Eén totaaloplossing voor project- en servicebeheer
Zet de stap naar een gedigitaliseerd en uitgebalanceerd project- en servicebeheer met een totaaloplossing die beantwoordt aan de noden van het moderne installatiebedrijf.
Gservice | voorcalculatie (fase 1)
Voorcalculatie als speerpunt van uw installatieproject
Bij service- en installatiebedrijven zijn calculatie, projectopvolging en servicebeheer uitermate belangrijke processen. Ontdek hoe projectoffertes worden gecalculeerd binnen Dynamics 365 Business Central.
Gservice | projectvoorbereiding (fase 2)
Supply chain als draaischijf van uw installatieproject
Uw toeleveringsketen speelt een cruciale rol in de voorbereidingsfase van uw projecten. Ontdek hoe u de materiaal- en materieelvoorziening of de planning van techniekers en onderaannemers kan opvolgen.
Gservice | projectuitvoering (fase 3)
Uw installatieproject nauwgezet uitvoeren én opvolgen
Ontdek hoe u eenvoudig de uren en het materiaalverbruik op een project kan registreren en een service-installatie kan definiëren. De projectuitvoering en -opvolging worden perfect geïntegreerd in één oplossing.
Gservice | servicebeheer (fase 4)
Naar een rendabel beheer van uw serviceopdrachten
Servicebeheer is veelal de laatste fase in het bedrijfsproces van elk installatiebedrijf. Ontdek hoe u de service op uw installatieprojecten kan optimaliseren én rendabel maken: van interventieaanvraag tot facturatie.
Docufly voor installatietechniek
Stroomlijn installatieprojecten en -opdrachten met een digitaal samenwerkingsplatform
Stap mee in onze oplossing voor centraal documentbeheer (DMS) en digitale samenwerking. Perfect afgestemd op de noden van service- en installatiebedrijven!
Dynamics 365 Business Central
Ontdek de nieuwste features van Business Central in de cloud
Het tempo waarop er nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd aan Business Central ligt hoog. Stay tuned met de belangrijkste wijzigingen en verbeteringen van de laatste nieuwe versie (2024 release wave 1).
Power BI | Finance
Meer inzicht in de financiële prestaties van uw organisatie
Laat de cijfers voor zich spreken en maak geïnformeerde beslissingen met intuïtieve en visueel aantrekkelijke rapportages in Power BI. Start snel en eenvoudig met onze plug-&-play rapporten!
GeCommerce
Bouw een sterk online verkoopkanaal uit
Een krachtige webshop die naadloos verbonden is met uw ERP? Maak kennis met onze oplossing voor e-commerce (B2B of B2C), volledig geïntegreerd met Dynamics NAV of Business Central!
Dynamics 365 Business Central | cashflow
Houd uw cashflow beter onder controle
Zeker in tijden van crisis is het belangrijk om de cashflow goed te beheren... en te beheersen. Ontdek hoe Business Central u kan ondersteunen in het behoud van een juiste en gezonde cashflowpositie.
Tasklet Factory Mobile WMS
Optimize your warehouse processes with mobile WMS
See how the standard Mobile WMS solution from Tasklet Factory helps Dynamics customers all over the world with a user-friendly and easy-to-use barcode scanning solution.
Dynamics 365 | CRM Sprint
Start snel, standaard en eenvoudig met CRM
Start snel, standaard en eenvoudig met CRM
Start met de standaardfunctionaliteiten van Dynamics 365 als CRM-toepassing. Met onze CRM Sprint krijgt u een helder zicht op uw klanten, relaties en prospecten en geeft u de verkoop een boost!
Een totaalconcept voor al uw bedrijfsprocessen
Gservice is een geïntegreerde totaaloplossing voor alle processen van uw service- en projectgeoriënteerde bedrijf, met een duidelijke focus op uw business activiteiten.
Bedrijfssoftware levert pas echt meerwaarde op als alle toepassingen met elkaar samenwerken. Daarom werd Gservice gebouwd op het vertrouwde Microsoft-platform. Zo kan u in één omgeving blijven werken zonder dat u voortdurend moet schakelen van de ene naar de andere toepassing.
En op basis van onze expertise in de wereld van service- en installatietechniek werd Gservice nog uitgebreid met verschillende partner add-ons voor document scanning & handling, een grafisch planbord, de mobiele werkbon, mobile field service en WMS, rapportering en dashboards, etc.
Financieel en administratief beheer
Versnel het documentbeheer in Dynamics 365 Business Central met Document Capture, Output en Expense Management.
Bedrijfsinformatie
Haal actuele en correcte bedrijfsgegevens binnen in Dynamics 365.
Project & Resource Planning
Plan projecten en services met Dime.Scheduler, geïntegreerd met Dynamics 365 Business Central.
Mobiele tijdregistratie
Registreer de werkuren digitaal en koppel GeoDynamics automatisch met het sociaal secretariaat.
Activiteiten in-the-field
Ondersteun de mobiele activiteiten in het warehouse of field service met MobileNAV in Dynamics 365 Business Central.
Rapportage & Analyse
Maak flexibel aanpasbare rapportages met Jet Reports of snelle analyses met Jet Analytics van insightsoftware.
Check onze blog
Lees hier enkele recente nieuwsberichten of ga aan de slag met onze tips en tricks.
Ontdek onze bouwoplossingen op Digital Construction
Plan uw medewerkers, materieel en taken in één overzicht met Dime.Scheduler
Track de activiteiten van uw warehouse in real-time met MobileNAV
Gservice: flexibiliteit vanuit een standaardpakket
Waarom kiezen voor GMI?
- Eén bedrijf, één oplossing
Jij bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook digitale samenwerkingsplatformen (ECM), centraal documentbeheer (DMS), document handling en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die jij nodig hebt.
- Wij spreken jouw taal
Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken je taal en denken actief mee vanuit jouw specifieke problematiek!
- Je toekomst veilig gesteld
Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kies je voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.
- Onze mensen maken het verschil
95 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.
- Samen sterk met de ESC Groep
Sinds mei 2024 maakt GMI deel uit van de ESC Groep. Deze bestaat uit meerdere sterke spelers die samen dé uitdager willen zijn in de Europese IT-en business applicatiemarkt. Onze klanten kunnen rekenen op expertise in Microsoft-technologie zoals Dynamics 365 (ERP en CRM), Microsoft 365, Power BI, e-Business, Cyber Security, IT-beheer en AI (Copilot).